Pages

Tuesday, April 12, 2011

kegembiraan......kecurian :(

salam semua. sekarang aku berada di johor. baru je balik daripada kuantan. tujuan aku ke kuantan nak pegi ambil sijil aku yang terbengkalai kat sekolah. sambil-sambil tu nak jupe kengkawan kat sane. sambil menyelam, minum air :)


terima kasih ika n fariq sebab sudi layan kami berdua :) kerjasama anda amatlah dihargai..
kepada alya n eisya, aku x puas jumpa korg sebab sekejap sangat.

apa2 pon aku n dia enjoy sangat kat sana....
.............................................................................

aku sampai terminal larkin dalam pukul 6 pagi hari selasa.. aku bergerak balik ke masai pukul 8. setibanya aku kat rumah, sesuatu yang pelik telah berlaku. pintu pagar rumah terbukak, grill terbukak,mangga dah terbukak dan ada di luar rumah bersama kunci. aku rasa pelik bin ajaib la kan. tapi aku wat tatw lagi waktu tu. aku terus menuju ke bilik aku di tingkat atas. roomate aku ida & ken tersedar dari tidur. aku tanya kepada ida, 

aku: mana moto?kenapa pintu x kunci?
ida: hah? ada kat bawah la.
aku: aik mana ade..anis g kelas ke?
ida: anis x balik lagi la..hurmm ijan bawak kot..
aku: ye kot..
aku pon terus landing kat atas tilam aku yg x berapa nak empuk tu sebab terlampau mengantuk..
beberapa minit lepas tu......ida bersuara dan mempersoalkan macam2 bersama ken..

ida bangun dari tempat tidur dan turun ke bawah sebab macam2 yg bemain di fikirannya.
ida panggil ken.. ijan ada kat rumahlah , dia tidur..
ida dah semakin pelik..dan ternampak yg kasut kitchen kitorang banyak yang hilang..
aku pon bangun sebab terlampau terkejut.. tuhan je la yang tahu perasaan kami bertiga waktu tu..

kami risaukan anis. sebab dia x tahu apa2 lagi pasal ni.kesian kat anis.. masuk nih, da kali ke 2 moto dia 

hilang..


bende dah nak jadi, x boleh nak buat ape dah, aku cuma nak bagi pesanan kat hamba2 allah yang mencuri tu.. sekarang ko berseronok la atas kesusahan orang lain. suatu hari nanti tuhan akan membalas apa yang ko dah buat,, 

sekian :(





3 comments:

Anonymous said...

penah rase keadaan camni... kete kena curi... siyes sampai skang takle nak lupe.. even benda tu da hampir 2 tahun... ='(

**cik deenasyakina** said...

eni: ye mmg susAh nak lupe bende2 yang macam nih kan :(

dear_ANIS said...

sedih kte bace...nk tau x,,kn exam td kte kua awal dgn ida..pastu opy tnye sal moto,,dgn jijan.. tnpa sedar,kte mengalirkan airmata dan sapu dengan penuh kepiluan....=')
tgok je kte happy,,tp dalam,takde sape akan parasan kecuali ade orang yang bangkitkan citer sal MOTO SAYA YANG HILANG....='')

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cik deenasyakina Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal