Pages

Wednesday, February 23, 2011

saya pon nak cantik

assalamualaikum.. amboi sopan nye. =p


~entry kali ni aku nak buka cite pasal CANTIK.. sape nak cantik? angkat tangan macam saya <--- tiru trademark hantu kak limah.


~untuk pengetahuan semua aku adalah salah seorang mangsa KAK JEJER. sape la yang suke bila muka dah dinaiki jejer. sumpah aku aku x suke. tapi aku redho sebab kak jejer jeles dgn muka aku yang gebu dan mulus.


~kak jejer mula hinggap di muka aku masa aku form 5. tapi time tu cume time tertentu je. almaklumle pompuan.
kisah nye mule camni. aku dulu duduk kat asrama. jeles sangat tengok orang pakai pencuci muka. aku masa tu x pakai ape2 produk kecantikan pon. aku pon mintak simpati ibu untuk beli kan aku 1 produk untuk mencuci muka ku ini. padahal time tu jejer x muncul lagi.


~hari demi hari muka aku semakin teruk .dan teruk. dan teruk. ibu cakap aku mengalami perubahan hormon. k aku trime. tapi lame nye. banyak plak jerawat nih. aku punya confident level pon makin down time 2. until la aku masok blaja kat politeknik.


tapi ni semua cerita lama. now da masuk semester 2. jejer da mula hilang. tinggal parut je. nak taw x aku pakai pe?haaa jeng3.........


sekarang ni aku nak kongsi tip kecantikan ngan korang. 

muka dulu ..
yg skrg tu lepas aku pakai foundation n sedikit lighting.hehe

nama ubat ni DALACIN T..(terang2 da tls kan)
ni ubat jerawat. 1st time pakai pedih taw. tp lame2 oke.
harga: not more than RM40. selalunye aku beli RM 35. depent on tempat korang beli.



haa ni produk yg aku pakainsekarang ni.
TIA AMELIA.
disebabkan muka aku gelap.aku pakai la set pencerah.hehehe.
sunblock/foundation:RM29.90(dipakai sbelum g kelas)
krim malam/pencerah: RM29.90(sebelum tido kdg2 aku pkai nih)
toner: RM17.90(pakai lepas cuci muka)
sabun pencuci muka (gel):RM18.90




disebabkan parut jerawat ni lambat nak menghilang.
aku try la this produk.
STAGE.
aku pakai foundation yg photo pro. pekat sikit.
aku selalu bli time promosi. hehe.
kalau harge sbenarnye RM90
disebabkan membe aku keje kat stage ni and time 2 promosi aku dapat 1 botol RM18.murahh kan.


ni bedak nye..
bedak ni xde sale..
harrge:RM 90 kot..lupe.
tapi aku dapat special price.xla semahal 2.




k stakat ini sahaja perkongsian tip ni. lain kali kalau aku kurus. aku nak kongsi tip berdiet plak la.hehehe..

p/s:  kepada sesape yang berminat nak produk STAGE tu ley la oder kat aku. nati aku hello2 kawan aku yang keje kat situ.

2 comments:

♥ balqis bahari said...

bgs2.da comel da die.awww.
i follow blog comel ni ;)

**cik deenasyakina** said...

balqis: tengs ye..hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

cik deenasyakina Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipietoon Blogger Template Image by Online Journal